Arbetet bakom våra konceptresor
Målgruppsfokus
Vi utgår alltid från tre delar när vi producerar en konceptresa: fokusområde, målgrupp och destination. Först funderar vi på vad fokus ska vara. Det kan vara allt från kultur, mat och romantik till natur eller storstad. Sedan utgår vi från målgruppen och gör en så kallad segmentering där vi anpassar resan för just den valda målgruppen.
Exempel
Vi skapar en romantisk resa till Venedig för målgruppen unga par, då ska aktiviteter och boende matcha vald målgrupp. Till en barnfamilj hade vi nog inte överraskat med flaska champagne och röda rosor på rummet men till det unga paret passar det helt perfekt. För barnfamiljen hade vi istället hittat på något roligt för barnen.
Det är så här vi sitter och arbetar fram och tillbaka hela tiden för att skapa en så bra upplevelse som möjligt för våra kunder.
Själva destinationen är självklart i fokus och här det väldigt många faktorer som påverkar vilken vi ska välja. Finns det bra transportanslutningar, utbud av barer och restauranger, vilka aktiviteter finns tillgängliga, typ av boende, priser m.m.
Det är många parametrar att beakta och ta hänsyn till när vi skapar våra konceptresor.
Faktorer som gör Big Travels konceptupplevelser speciella
Handplockade resmål
Alla våra resor är noga uttänkta av våra erfarna reseexperter i allt från val av destination och hotell till eventuella aktiviteter och upplevelser. Med Big Travel Concept är du garanterad minnen för livet!
Unika boenden
Bo i en glasigloo, på en segelbåt eller i en exklusiv tåghytt. Är du intresserad av att prova på ett unikt och annorlunda boende hittar du det i många våra fantastiska konceptresor.
Partners över hela världen
Vi är som en spindel i sitt nät. Vårt spindelnät täcker hela jordklotet där vi har kontakter och partners spridda över hela världen. Det kan vara allt från goda relationer med hotellägare till långtgående samarbeten med stora hotellkedjor eller lokala partners ute i världen.